STRÁNKA NEBOLA DLHO AKTUALIZOVANÁ, keďže momentálne nevyučujem 1: ročník teórie

Téma vyučovacej hodiny: Štvrťová nota s bodkou a Takt dvojštvrťový, kapitola 63 a 64, strana 43

video s rytmickým cvičením: 


Téma vyučovacej hodiny: Polová nota s bodkou a Takt trojštvrťový kapitola 60 a 61, strana 41
Úloha:

-kapitola 60 (strana 41): prepísať do notového zošitu a vedieť, že polová nota s bodkou sa počíta na 3 doby
 -kapitola 61 (strana 41): doplniť taktové čiary a nad každú notu napísať číslo, na koľko sa počíta. Vyskúšaj, či by si nevedel/a aj vytlieskať, skontroluj podľa videa:


Téma vyučovacej hodiny:  knižka kapitoly: 49, 50 a 51, učebnica strana 36 a 37

ROZKLIKNI


Téma vyučovacej hodiny: Takt dvojštvrťový kapitola 52, strana 37

Podľa nasledujúceho videa https://youtu.be/2skcNyZZddQ vytlieskaj rytmické cvičenie z knihy.


Téma vyučovacej hodiny: Basový kľúč, kapitoly 57, 62 dole a 66, učebnica strany 39, 42 a 44
Okrem husľového kľúča sa v hudbe používa aj basový kľúč. Dnes sa ho naučíme?
Domáca úloha:

Pozri si pozorne nasledujúce video (nižšie). Je v ňom ukázané, ako sa píše basový kľúč a dve dôležité noty “malé f” a “c1”. Sú v ňom aj kapitoly z učebnice, tak sa ich môžeš popri videu naučiť a vpísať do knižky. Basový kľúč je ťažký (tak hovoria deti, podľa mňa je ľahučký ?) a budeme sa mu venovať v každom ďalšom ročníku teórie.

Je potrebné vedieť písať a čítať noty od “malého c” po “e1”. Postupne sa to učme, bude to na každej písomke v každom ročníku.. ? Na záver videa je test. Môžeš sa učiť noty aj podľa neho.

Pošlite mi prepísané noty do notového zošita z testu zo záveru videa (môžete aj noty označené veľkým písmenom “H” a “A”, to budeme brať až na budúci rok, ale napísať si ich môžeme už teraz) a pripíšte či si myslíte, že sa to naučíte, že to proste nie je až také ťažké, proste “v poho” ? ?


Téma vyučovacej hodiny: dychové nástroje drevené a plechové, hudobné pojmy a takt štvorštvrťový, učebnica strany 25, 28 a 29, kapitoly 35, 39-42
Simpsonovci hrajú v kapele: ktoré nástroje poznáš?

Domáca úloha:

podľa príloh nižšie vpíšte do učebnice hudobné nástroje (kap.35 a 40), Hudobné pojmy z kapitoly 39 si prepíšte do zošita. Doplňte príklady v kapitole 41 a 42: sám/a. Kapitoly z učebnice pošlite oskenované. Ďakujem. Popri tom si vypočujte videá (pod prílohami)

– Krátka hudobná ukážka na staccato a legato – kapitola 39: najprv sa hrá staccato (krátko, “skackato”) a potom legato (viazane, plynule):

– Pozrite si rozprávku – Disneyovku Fantasy 2000 (12 minút), kde je použitá Gershwinova hudba Rapsody in Blue: https://youtu.be/ie-TS-BitnQ
Dychové nástroje v ozajstnom orchestri: https://youtu.be/zEydzyTyXJE


Téma vyučovacej hodiny: Noty s béčkami a Stupnica F dur, učebnica strana 30 až 33, kapitola 43 až 45
Učivo aj domáca úloha je v nasledujúcej prezentácii. Verím, že sa Vám to podarí otvoriť.
 

V prezentácii sú použité aj nasledujúce prílohy:


Téma vyučovacej hodiny: Noty s krížikami a stupnica G dur, učebnica strana 26 – 28, kapitola 37 a 38
Úloha:
1. Podľa vzoru nižšie napíš všetko do knižky. Môžeš aj farebnými ceruzkami, dovoľujem.
2. Do notového zošita prepíš noty od cis1 po cis2 a Stupnicu G dur


Téma vyučovacej hodiny: Stupnica C dur, akord, učebnica strana 23 a 25, kapitola 32 a 36
Úloha:
1. Napíš do knižky ceruzou stupnicu C dur v kapitole 32 a 36 – najprv sám a potom si to skontroluj a doplň podľa nasledujúcich príloh:

2. Učivo je vysvetlené v nasledujúcom pracovnom liste, na konci sú dve úlohy, tak ich vypracujte, verím, že to hravo zvládnete:

3. Prikladám aj videjko, je síce druhácke, ale je to tiež stupnica C dur, trošku viac informácií o nej. Môžete si ho pozrieť a dozvedieť sa niečo viac: 


Téma vyučovacej hodiny: Noty c2 až c3, učebnica strana 2č, kapitola 34
Na minulej hodine sme sa učili písať noty na pomocných čiarach Pod notovou osnovou (noty „malé“ g,a,h), tento týždeň sa naučíme písať noty na pomocných čiarach NAD notovou osnovou. Je to veľmi ľahké, potrebuje to len „tréning“.
Jednu vec si nesmieme pliesť od začiatku: NOŽIČKA je pri notách c2-c3 Z ĽAVEJ STRANY! Všimnime si to na celej strane 24
Domáca úloha: pošlite 2 oskenované strany z úlohy „po prvé“ a „po tretie“
1. Podľa nasledujúceho vzoru sa pokúsime naučiť

2. Bolo by super, keby ste sa naučili noty c2 – c3 ako sa volajú a kde sa nachádzajú v notovej osnove. Vlastne len slovne opisujete, kde sa nota nachádza. V škole skúšam takto: 
c2- nachádza sa v notovej osnove v druhej medzere zhora, 

d2- nachádza sa v druhej čiare zhora, 
e2- nachádza sa v notovej osnove v prvej medzere zhora, 
f2- nachádza sa na prvej čiare z hora,
g2- nachádza sa hneď nad notovou osnovou, 
a2- nachádza sa prvej pomocnej čiare z hora,
h2- leží na prvej pomocnej čiare zhora,
c3- nachádza sa na druhej pomocnej čiare zhora

3. Podľa naučeného vypracujte príklady na strane 24


Úloha na 5. týždeň. Téma: Kap. 27 Hudobné pojmy (str.20) a Kap. 29 Noty „malé“ g-h (str.21)

Video som akosi už nestihla natočiť, mrzí ma to, ale možno sa mi podarí do konca týždňa. Každopádne som sa pokúsila učivo vysvetliť vpísaním priamo do knižky, a tak prosím rozkliknite nasledujúce 2 obrázky a deti nech prepíšu všetko krasopisne do knižky. Popri tom sa to môžu naučiť.

1. Oskenované mi prosím pošlite nasledujúce 2 strany:

2. 2. Do notového zošita sa naučíme ceruzou písať noty „malé“ h, „malé“ a, „malé“ g podľa kapitoly 29. Noty sú na tzv. pomocných čiarach, preto je písanie tak trochu „nemotorné“. Ale dá sa vytrénovať, ako všetko..? Podľa tohto vzoru mi to prosím potom tiež pošlite oskenované:


TENTO TÝŽDEŇ POKRAČUJEME V TÉME OSMINOVÉ NOTY. DOMÁCA ÚLOHA JE KAPITOLA 25 TAKT DVOJŠTVRŤOVÝ NA STRANE 19 A KAPITOLA 28 TAKT TROJŠTVRŤOVÝ STRANA 21.

Pozrite si pokračovanie videa z minulého týždňa o osminových notách na tomto linku: https://youtu.be/CwS4dJBCSNA

Cieľom tejto témy je vedieť vytlieskať a správne pri tom vyslovovať slabiky „pr-vá dru-há“ v dvojštvrťovom takte a „pr-vá dru-há tre-tia“ v trojštvrťovom takte. Všeobecne vo svete sa do tretieho až štvrtého ročníka na hudobných školách hodnotí hlavne to, či vie dieťa RYTMUS. Tak poďme sa ho naučiť správne.

Domáca úloha: obe cvičenia je potrebné očíslovať – deti môžu skúsiť najprv samé a až potom skontrolovať podľa videa a doplniť taktové čiary. Následne by to mali vedieť vytlieskať. Budem veľmi rada, ak Vás to nezaťažuje, poslať mi aj video alebo audio nahrávku. Len tak totiž môžem skontrolovať, či je náš prváčik na správnej ceste stať sa hudobníkom.


Úloha na 3. týždeň. Téma: Kap. 24 Nota a pomlčka osminová, str. 19

Pozrite si nasledujúce video, kde je učivo vysvetlené: https://youtu.be/yOp0wFiV5B0

Úloha na zaslanie (úloha sa počíta už do druhého polroka): 1. pozrite si pozorne video, 2. vpíšte do knihy ceruzkou všetko, čo je vo videu, oskenujte a pošlite, 3. odpovedzte na nasledujúce otázky (odpovede napíšte do notového zošita a oskenované pošlite): a) na koľko sa počíta jedna osminová nota a osminová pomlčka? b) akým číslom budeme označovať jednu osminovú notu a jednu osminovú pomlčku? c) na koľko sa počítajú dve osminové noty? d) čím sú spojené dve osminové noty? e) ako počítame osminové noty pri vytlieskavaní?