5. ročník (1S) v ZUŠ - od 12.10. 2020 do 10.5.2021 sme vyučovali dištančne

❗️❗️Od 19.týždňa - od 10.mája 2021 nastupujeme do ZUŠ PREZENČNE ❗️❗️

➡️❗️ ...pripomenutie: úlohy za II.polrok od 3. týždňa do 18. týždňa sa posielajú mailom. Je ich potrebné poslať najneskôr do klasifikačnej porady v júni.
Výučba prebieha prezenčne v školách ZUŠ podľa platného rozvrhu zo septembra. Stále platí, že teória je hodnotená, a to podľa zaslania úloh: zaslané všetky úlohy - jednotka, niektoré úlohy - dvojka, žiadne úlohy - trojka.
V učive pokračujeme ďalej podľa plánu, aby sme dokončili učebnicu do konca školského roka.

 2. POLROK - úlohy od 3.týždňa

! úlohy od 22.týždňa mi už nemusíte posielať !
Úloha na 21. týždeň - (od 24.5.- 30.5.2021) ? 
Téma vyučovacej hodiny: Opakovanie hudobnej teórie, noty, intervaly, stupnice, akordy
Úloha - otestuj sa podľa nasledujúceho videa (začiatkom júna písomka): https://youtu.be/gCDXWY8BdyY
Úloha na 20. týždeň - (od 17.5.- 23.5.2021) ? 
Téma vyučovacej hodiny: Hudba 20. storočia, Béla Bartók, Igor Stravinskij, Sergej Prokofiev, Aram Chačaturjan  kapitola 67-71, strana 64 a 65
Úloha - Ako aj na minulých hodinách: prepíšte si poznámky do zošita a naučte sa. Je to tiežabsolventská otázka v 7. ročníku. Na hodine sme si to čítali aj vysvetľovali a púšťali hudobné ukážky.


Béla Bartók: https://youtu.be/m129k5YcQnU
Igor Stravinskij: https://youtu.be/Z0xNo2894Fw
Sergej Prokofiev: https://youtu.be/92YhJ4ZVmCg
Aram Chačaturjan: https://youtu.be/mUQHGpxrz-8
Úloha na 19. týždeň - (od 10.5.- 16.5.2021) ??‍♀️ ?? 
Téma vyučovacej hodiny: Impresionizmus, Claude Debussy, Maurice Ravel,  kapitola 64, 65 a 66, strana 62 a 63
Úloha:
Prepíšte si poznámky do zošita a naučte sa. Je to absolventská otázka v 7. ročníku. Na hodine sme si to čítali aj vysvetľovali a púšťali hudobné ukážky. Tu sú linky:
Claude Debussy: Dievča s vlasmi ako ľan - https://youtu.be/KYLjHziapRs
Claude Debussy: Svit luny - https://youtu.be/WNcsUNKlAKw
Maurice Ravel: Bolero - https://youtu.be/E9PiL5icwic
Úloha na 18. týždeň - (od 3.5.- 9.5.2021) ?
Teória je tento týždeň stále dištančne. Úlohy tu budú zverejnené najneskôr v utorok podvečer.

Konzultačné hodiny sú online iba počas dištančného vzdelávania - vždy v piatok medzi 15:00-18:00 - stačí sa vopred nahlásiť

Rozklikni ?

Úloha na 17. týždeň - (od 26.4.- 2.5.2021)? 
Teória je tento týždeň stále dištančne

Rozklikni ?

Úloha na 16. týždeň - (od 19.4.- 25.4.2021) ☂️

Rozklikni ?

Úloha na 15. týždeň - (od 12.4.-18.4.2021)?

Rozklikni ?

Úloha na 13-14. týždeň - vrátane veľkonočných prázdnin (od 29.3.-11.4.2021) ?
Téma vyučovacej hodiny: kompletizovanie úloh z druhého polroka a ich zopakovanie, Jarný online koncert
Tí z vás, ktorí ste ešte neposlali všetky úlohy, máte čas si všetko podokončovať a poslať. Všetky vaše maily sa archivujú, tak si dajte na tom záležať. Teória sa známkuje, nezabúdajte na to. Ak nejakému učivu nerozumiete, nahláste sa na konzultáciu vždy v piatok medzi 15:00-18:00 (najbližšie až po Veľkej noci 9.4.2021).
Dňa 31.3. streda je Jarný online koncert ZUŠ Spišská Nová Ves (ZUŠ Smižany bude po Veľkej noci, tak si ho potom pozrieme tiež, nebojte ?), preto domáca úloha medzi týmito sviatočnými veľkonočnými dňami bude KONCERT. Nech sa páči pozvánka:
PRIAMY LINK: https://youtu.be/6zOg9ymvePs

 

Tí z vás, ktorí pravidelne posielate úlohy (a to ste skoro všetci, čo ma veľmi veľmi teší?) si taktiež všetko zopakujte, oddýchnite si a pozrite si Jarný online koncert.
Najbližšie úlohy v 15.týždni dňa 12.4.2021
Oddýchnite si a prajem vám radostné a požehnané Veľkonočné sviatky ☀️
Úloha na 12. týždeň (od 22.3.-28.3.2021) ?
Téma vyučovacej hodiny: Richard Wagner, Giuseppe Verdi, Johannes Brahms, Georges Bizet, učebnica strany 31, 52 a 53, kapitoly 27, 51-53
Úloha: úlohy sú dve
1. V kapitole 27 sú tempové označenia po taliansky. Vypracuj nasledujúci pracovný list. Kto nemá doma tlačiareň, tak to presne tak isto prepíšte do zošita:

2. Prečítaj si v učebnici kapitoly 54-57 o významných skladateľoch romantizmu a prepíš všetko do zošita. Nie je toho veľa, ale keďže je všetko dôležité, nebudeme nič vynechávať. Budeme sa učiť o nich podrobnejšie aj v šiestom a siedmom ročníku.Ich skladby sú známe po celom svete a veľmi pekné. Popri prepisovaní si pusti nasledujúce videá, sú podľa ukážok z knihy.
Richard Wagner - Jazda Valkýr z opery Valkýra (Prsteň Nibelungov): https://youtu.be/xeRwBiu4wfQ
Giuseppe Verdi - Triumfiálny pochod z opery Aida (3:48 minúta ukážka z knihy): https://youtu.be/ns_xsduwI-E
Johannes Brahms - Uhorský tanec č. 5 (v modernejšej úprave): https://youtu.be/XH6ZWV5QspA
Georges Bizet - Pochod toreadorov z opery Carmen (1:16 minúta ukážka z knihy): https://youtu.be/D8rOwIqicLI
Úloha na 11. týždeň (od 15.3.-21.3.2021) ⛅️ 
Téma vyučovacej hodiny: Franz Schubert, Robert Schumann, Fryderyk Chopin, učebnica strany 54 a 55, kapitoly 54-57
Prečítaj si v učebnici o týchto významných skladateľoch romantizmu a prepíš všetko do zošita. Nie je toho veľa, ale keďže je všetko dôležité, nebudeme nič vynechávať. Budeme sa učiť o nich podrobnejšie aj v šiestom a siedmom ročníku. Ich skladby sú tak krásne, že keď budete dospelí (alebo dospelejší), budete si ich sami vyhľadávať na youtube alebo inde, aby ste ich počúvali. Ja osobne ich mám veeeľmi rada ?. Hlavne Chopina (čítaj šopéna), ten je môj najobľúbenejší skladateľ zo všetkých ? Komponoval výlučne pre klavír a istý čas žil na Malorke ? ?, odporúčam po korone navštíviť ?
Domáca úloha: prepíš kapitoly, nauč sa a pošli. Popri tom si vypočuj nasledujúce videá:
- F. Chopin: Polonéza As dur, op. 40 č. 1 "Vojenská" - ukážka v knihe str. 53: https://youtu.be/_uBwsmnWLas
F. Schubert - Ave Maria: https://youtu.be/XpYGgtrMTYs
Martha Argerich hrá slávny romantický Klavírny koncert a mol R. Schumanna: https://youtu.be/Ynky7qoPnUU
13 ročný dnes slávny Jevgenij Kissin hrá 50 minút (❗️) rôzne skladby Chopina: https://youtu.be/jmZSaUsrdtY
Úloha na 10. týždeň (od 8.3.-14.3.2021) ?
Téma vyučovacej hodiny: Učebnica 5. ročník strana 50-51, kapitoly 49 a 50: Romantizmus a Symfonická báseň
Úloha č. 1:
Podčiarknite učivo podľa príloh (2 strany) a odpovedzte na otázky v kvíze. Vypočujte si popri tom video z knihy. Oskenované pošlite.

  

Bedřich Smetana: cyklus symfonických básní Moja Vlasť (Vltava):  https://youtu.be/uI8iTETiSqU
Úloha č. 2:
Už čochvíľa pôjdeme na ťažkú tému intervaly, takže si zopakujte základné intervaly od C v nasledujúcom videu (je to učivo 2. ročníka..). Je to test, tak si ho vyskúšaj koľko správnych odpovedí dáš na prvý šup ?. Skúšaj to dovtedy, kým to nebudeš vedieť OK, pretože intervaly začnú pribúdať..? Napíš mi počet správnych odpovedí.

Úloha na 9. týždeň (od 1.3.-7.3.2021) ☀️?
Téma vyučovacej hodiny: Učebnica 5. ročník strana 46-49, kapitoly 47 a 48: W. A. Mozart a L. van Beethoven
   Prečítaj si v učebnici obidve kapitoly o dvoch velikánoch klasicizmu. Podčiarkni ceruzou dôležité veci (podľa teba dôležité).
Úloha: Vypracuj KVÍZ! Ako? Jednoducho.. Vyberieš z textu 5 najdôležitejších vecí o Mozartovi a 5 najdôležitejších vecí o Beethovenovi a urobíš z toho otázku.
Spolu 10 otázok
Najlepšie odpovede uverejním. Budeme tie kvízy používať budúci rok a aj v siedmom ročníku, keď sa budeme učiť na absolvenské skúšky.
Teším sa, ako si aj ja odpoviem na tvoje otázky! ? ? Nezabudni si aj zapísať odpovede niekde do zošita ?
Popri učení si vypočuj nasledujúce hudobné ukážky, ktoré sú aj na strane 47 a 49 v učebnici:
https://youtu.be/fZJbTekdUiE - Mozart - Malá nočná hudba, 3.časť
https://youtu.be/22wEhOdfAfA - Beethoven - Symfónia č. 5 "Osudová", 1.časť
https://youtu.be/m81VOP6dEV8 - Beethoven - Symfónia č. 6, "Pastorálna", 1. časť 
https://youtu.be/ChygZLpJDNE - Beethoven - Symfónia č. 9, "Óda na radosť", 4.časť
https://youtu.be/Rupd4rxmE_U - Beethoven - Husľový koncert, 3.časť (namiesto orchestra je klavír)
Úloha na 7. a 8. týždeň (od 15.2.-28.2.2021 - vrátane jarných prázdnin)❄
Téma vyučovacej hodiny: Učebnica 5. ročník strana 27, kapitoly 21: Kvindakord durový, molový, zväčšený a zmenšený
 Učivo sme mali preberať v škole, ale akosi v nej stále nie sme, tak už nemôžem čakať a pokúsime sa učivo zvládnuť takto dištančne. Nakoniec, nie je to až také ťažké. Opäť budete mať prepísať niečo, tentoraz 60 akordov. Týchto 60 akordov by mal muzikant na celom svete vedieť (nieže by mal, ale vie..). Tak poďme na to.
Podľa nasledujúceho tutoriálu https://youtu.be/PN_GBW6rpxQ  prepíšete všetkých 60 akordov do notového zošita a pošlete. Jediné, čo musíte doplniť, je názov stupnice. Durové s veľkými písmenami, molové s malými. Napr. C: dur 5, c: mol 5, C: zv.5, c: zm.5
Učivo je vysvetlené v učebnici na strane 27, alebo si prečítajte aj nasledujúce pracovné listy:

      

TUTORIÁL - video: https://youtu.be/PN_GBW6rpxQ

Cez jarné prázdniny si môžete zo záznamu pozrieť krásne koncerty našich žiakov na týchto odkazoch:
 https://www.youtube.com/channel/UCimeXKpSWU_aa_50t_bAIVg/videos
https://www.youtube.com/channel/UCB7fdXLkWcWstNAZITyJLFQ/featured

 

Úloha na 6. týždeň (od 8.2.-14.2.2021) - už 2. polrok
Téma vyučovacej hodiny: Učebnica 5. ročník strana 42 až 45, kapitoly: 40 až 46: Klasicizmus a Joseph Haydn
Podčiarknite učivo podľa príloh (4 strany) a odpovedzte na kvízy (2 strany). Oskenované pošlite (6 strán)

HUDOBNÉ UKÁŽKY:

Joseph Haydn: Symfónia č. 104 D dur "Londýnska", 4. časť (Finále-Spiritoso)
https://youtu.be/IE8keznMCcQ 
Joseph Haydn: Koncert pre trúbku a orchester Es dur, 3. časť (Rondo):
https://youtu.be/5drYSu_xORw 




 

W.A.Mozart: Koncert pre lesný roh a orchester č.4 Es dur, 3. časť (Rondo):
https://youtu.be/MgwE22lg9cA
J.Haydn: Symfónia č. 94 "S úderom na tympany", 2. časť (Andante):
https://youtu.be/VOLy6JxEDLw
Úloha na 5. týždeň (od 1.2.-7.2.2021) - už 2. polrok
Téma vyučovacej hodiny: Učebnica 5. ročník strana 38 až 41, kapitoly: 34 až 39: Renesancia a Barok
Prečítaj si v knižke strany 38 až 41, prepíš si do knižky poznámky podľa príloh nižšie (4 strany) a následne vypracuj KVÍZ - (nižšie) ? a pošli 5 strán
HUDOBNÉ UKÁŽKY - je potrebné ich vypočuť, na hodine by sme si ich púšťali, v 7. ročníku budú na absolventskom teste:
https://youtu.be/QUPo5OBnZk0 Antonio VIVALDI: 4 ročné obdobia - Jeseň, učebnica strana 39
https://youtu.be/1h4mAceHmrI Georg Friedrich HäNDEL: Vodná hudba - učebnica strana 39
https://youtu.be/Nnuq9PXbywA Johann Sebastian BACH: Toccata a fúga d mol pre organ- učebnica strana 41
https://youtu.be/Kl6R4Ui9blc Johann Sebastian BACH: Orchestrálna suita č. 2 h mol (Badinerie) - učebnica strana 40
https://youtu.be/R0nZjkh-U7I Johann Sebastian BACH: Prelúdium a fúga c mol z Temperovaného klavíra - učebnica strana 41

KVÍZ (odlož si ho aj do vyšších ročníkov) ?

Úloha na 4. týždeň (od 25.1.-31.1.2021)- už 2. polrok
Téma vyučovacej hodiny: Učebnica 5. ročník strana 36 a 37, kapitoly: 31-33: Úvod dejín hudby, Počiatky hudby a Stredoveká hudba
Prečítaj si v knižke strany 36 a 37 a následne vypracuj KVÍZ - príloha nižšie. Odpovede sa nauč, sú to absolventské otázky, z ktorých budeš v 7. ročníku písať test. Budeme sa to ešte učiť na budúci rok aj podrobnejšie. Otázky z kvízu môžu byť po návrate použité v písomke, takže si daj na tom záležať ? Oskenuj a pošli

KVÍZ ?

Úloha na 3. týždeň (od 18.1.-24.1.2021)
Úloha na 3. týždeň. Počíta sa už do druhého polroka. - Rytmické cvičenie  - doplň neúplné takty
Pozrite si nasledujúce video s rytmickým cvičením. V prvej časti videa je zadaný príklad, v druhej časti videa je vypracovaný. Zastavíte video podľa pokynu vo videu  a vypracujete si príklad do notového zošita. Vypracovanie môže mať viacero variantov, preto tá tvoja nebude presne podľa videa, ale iná. Tvoja. Budeš skladateľ/ka. ?
https://youtu.be/KI1bMWwLHG4 
Úloha na zaslanie (úloha sa počíta už do druhého polroka): 1. Doplníš neúplné takty ľubovoľnými rytmickými hodnotami (prepíšeš príklad do notového zošita), očísluješ noty a pomlčky, aby to sedelo, oskenuješ a pošleš. 2. Prepíšeš do notového zošita aj vypracovaný príklad z videa a vytlieskaj ho za pomoci videa (na konci videa je príkladvyťukaný), nahraj to audio alebo video a pošli.
Ak niečo nevieš, napíš mi ??

??? 2. POLROK ???

Ak si zo ZUŠ SNV -

už máš svoj mail!

KLIKNI TU a napíš mi (ak si tak ešte neurobil/a): bude jednotka

?

ONLINE konzultačné hodiny:
PIATOK 15:00 - 18.00
OFFLINE: 24/7 Čítam všetko hneď.

Zasielajte úlohy s označením týždňa a pravidelne - je to brané ako dochádzka a známka 1?

je za kompletnú úlohu

Oficiálne stránky:
#ZUŠ Spišská Nová Ves
Oficiálne stránky:
#ZUŠ Smižany


TEÓRIA SA ZNÁMKUJE :)??PODMIENKY ZNÁMKOVANIA:

- známka 1: všetky zaslané a správne úlohy

- známka 2 - niektoré úlohy, nekompletné úlohy, nečitateľné úlohy a nesprávne úlohy 

- známka 3 - žiadne úlohy 

Zaratávajú sa úlohy od týždňa 42. Čiže 42.týždeň až 51.týždeň, spolu 10 týždňov


známky sa uzatvárajú 18.januára 2021 - utorok


Ak pravidelne posielaš všetky úlohy, s označEním týždňa, nemusíš sa obávať, máš na vysvečku jednotku istú! ? ?
Ostatní cez prázdniny s poslednou šancou to všetko a kompletne doposielať ✏️??

Úloha na 2. týždeň (od 11.1.-17.1.2021)
13.1.: Dnešný týždeň je domáca úloha - OPAKOVANIE UČIVA. Pozrite si všetky témy a úlohy, ktoré sme od septembra preberali a zopakujte si ich. Tí, čo ste neposlali všetky úlohy, skontrolujte a pošlite. Zopakovať si môžete učivo aj cez videá na mojom youtube kanáli. Stačí kliknúť a pozerať.. ...a ja idem kontrolovať tú hordu vašich mailov, čo mám v schránke ?
11.1.:Milí študenti hudby a rodičia, prajem Vám v ďalšom roku 2021 hlavne veľa zdravia a lásky k hudbe. Mali sme už tento týždeň sedieť v škole, ale nakoniec pokračujeme dištančne. Preto domácu úlohu na tento týždeň čoskoro zverejním. Pôvodne mali byť polročné písomky, ale NEBUDÚ :)

Stále platí známkovanie vyššie, iba termín sa posúva o týždeň neskôr - do 18.1.2020 kto zašle všetkých 10. týždňov s úlohami, bude mať jednotku. Robím tabuľky s každým žiakom, kde všetko zapisujem a môžem povedať, že väčšina z vás má nejaké resty, hlavne ste zabúdali tie prvé týždne 42. a 43. týždeň alebo nejaký iný.

PRETO: hlavná domáca úloha je SKONTROLOVAŤ či ste mi poslali VŠETKY úlohy, kto áno, napíše mi do mailu jednoduchú vetu: “poslal/a som Vám všetkých 10 týždňov za rok 2020 na adresu: alexandra.schmidtova@zussnv.sk"

alebo

Rozpíšete každý týždeň kedy a kam ste mi ktorý týždeň úlohy poslali.
Je to vo vašom záujme. Nikdy nebolo také jednoduché dostať jednotku z teorky ako tento polrok. Stačí poslať 11 mailov, resp. 10 bez úvodného kontaktného,s označením týždňa :)
Vianočné prázdniny 52.-53 týždeň 2020 a 1.týždeň 2021 (od 21.12.2020-10.1.2021)??

- 5.1.: NOVINKA: (postupne) vypracované (takmer) všetky úlohy! KLIK na : Úlohy z HT

Ak niečo nefunguje alebo je chybné, prosím hneď mi napíšte na mail, ďakujem ?
stránka je primárne určená pre počítače, preto ak pozeráte cez mobil, nemusia sa ukázať ani videá ani obrázky

Tichá noc NOTY pdf  ?

Vianočné koledy a skladby v pdf - klavír, gitara, flauta a i.

??☃️ na stiahnutie tu ?

KOLEDY pdf

Úloha na 51. týždeň (od 14.12.-10.1.2020)??
dobrovoľný - 25.12.2020TRETÍ koncert - VIANOČNÝ - ZUŠ SNV ? ? ?  https://youtu.be/L9rEBf7jlQQ
DRUHÝ z koncertov? ? ? - 19.12.2020 povinný pre všetkých
Vianočný koncert ZUŠ Smižany
Prajeme Vám príjemné počúvanie. ☃️❄??
https://youtu.be/DCHJjql7fL4
PRVÝ z koncertov ? ? ? - 15.12.2020 povinný pre všetkých

?VIANOČNÝ KONCERT?
Prvý z troch si môžete pozrieť v utorok 15.12. 2020 v PREMIÉRE o 17:15 na youtube kanáli ?Základná umelecká škola v Spišskej Novej Vsi ? alebo priamo kliknite na odkaz, ktorý je ⬇️
Tešíme sa na Vás❤️
https://www.youtube.com/watch?v=2b97e3TMl3I&feature=youtu.be

Trošku viac čítania..⤵️ 


Všetkým, ktorí ste mi poslali úlohy, posiela Mikuláško veľkú jednotku! Veľmi vás chválil ?? 

A aké prekvapenie ma čakalo, keď som otvorila dvere našej triedy v škole? Ježiško už nechal darčeky pre vás - pozrite sa, na čo sa môžete tešiť, keď sa znova stretneme v škole: ? 

Áno, každý z vás bude mať svoj tablet!!! ? Samozrejme len na používanie v škole a na prácu s notami. To je paráda, však?

❄️❄️❄️

Keďže toto je posledný týždeň, kedy sa chodí do školy, aj úloha bude posledná - z kategórie povinných na známku..

? ? ? ? Pozriete si 3 videokoncerty žiakov oboch ZUŠ-iek - zo Spišskej Novej Vsi aj zo Smižian. ? ?

Prvý koncert je 15.12. o 17:15 - ZUŠ Spišská Nová ves. Druhý je 18.12.2020 - ZUŠ Smižany a tretí je 25. 12. 2020 - ZUŠ Spišská Nová Ves (dobrovoľný, keďže sú už prázdniny).

Linky budú vždy aktuálne vyššie, hneď pod "NEW"

Kvíz nebude, ale DOMÁCA ÚLOHA je: z prvých dvoch koncertov mi napíšete dve čísla, ktoré sa vám najviac páčili a PREČO (môžete aj viac).

všetky koncerty sa dajú pozrieť aj zo záznamu

Pár informácií pred koncom kalendárneho roka:

Prosím, aby ste si vo vlastnom záujme skontrolovali, či ste mi poslali všetky úlohy na mail, pretože to bude podmienka k polročnej klasifikácii: všetky zaslané a správne úlohy = známka 1. Niektoré úlohy, nekompletné úlohy, nečitateľné úlohy a nesprávne úlohy = známka 2. Žiadne úlohy = známka 3. Zarátávajú sa úlohy od týždňa 42. Čiže 42.týždeň až 51.týždeň, spolu 11 týždňov.
Do 10.1. sú školské prázdniny, takže najbližšie úlohy alebo vyučovanie bude v druhom týždni 2021. Dovtedy máte čas si skompletizovať všetky úlohy a poslať.
Kvôli dištančnému vyučovaniu som musela určité učivo preskočiť (hlavne stupnice, intervaly a septakordy) a bude vysvetlené až v škole pri prezenčnom vyučovaní. T.j. preto nejdeme s učivom zaradom podľa knižky.
Táto stránka nebude neaktívna počas prázdnin, tak môžete na ňu sem-tam kliknúť.
Kedykoľvek ma aj počas sviatkov môžete kontaktovať. Na prioritné správy odpovedám hneď. Na všetky odpoviem postupne.


Prajem Vám všetkým požehnané sviatky

Úloha na 50. týždeň (od 7.12.-13.12.2020)?
..úlohy práve rozbalené z mikulášskeho balíčka ? - okolo 13-teho ich príde Mikuláško do môjho mailu skontrolovať ? 
Úloha na 49. týždeň (od 30.11.-6.12.2020)
Snehové vločky mi zaštebotali, vraj ste sa riadne zapotili pri posledných úlohách..
Viem, že mám na vás vysoké nároky, ale má to jedinú jednú výhodu: budete rozumieť hudbe na jednotku. A som presvedčená, že toto všetci chcete, ináč by ste do hudobky nechodili, ale hádzali by ste si niekde v blate guličky ? ? ? a strááášne by ste sa nudili..

V nasledujúcom videu som preto nahrala tutoriál, čiže návod. Učivo, ktoré sme mali preberať, keby sme boli v škole je:

VŠETKÝCH 90 OBRATOV KVINTAKORDOV

DOMÁCA ÚLOHA:

1. Pozri si video. Má skoro pol hodiny (pomooooc). V prvej časti je vysvetlené učivo a v druhej časti píšem ja vlastnou rukou všetkých 90 obratov kvintakordov a tvojou úlohou bude:
2. NAPÍSAŤ TO TIEŽ do notového zošita a poslať. TERMÍN: do 10.12.2020
Úloha na 48. týždeň (od 23.11.-29.11.2020)
Tento týždeň je Test z molových stupníc. 4 strany. Vypracujte, oskenujte a pošlite ? 
Úloha na 47. týždeň (od 16.11.-22.11.2020)
Témou dnešnej hodiny a mnohých ďalších potom v budúcnosti, sú molové stupnice. Je to jedna z najťažších tém z predmetu hudobná teória. Výhodu majú tí, ktorí hrajú stupnice aj na hudobnom nástroji - vedia si to totiž pri písaní predstaviť. Ale aj keď ich hráte "pomenej", je to niečo, čo sa dá naučiť.
Takže na tejto domácej úlohe zistím, kto je lajdák. Prečo? Pretože na splnenie dnešnej úlohy bude potrebné viac písať. A to vyžaduje trpezlivosť a sústredenie. Žiadne výhovorky, že "ja tomu nerozumiem". Len si sadnúť, zobrať ceruzku a gumu a začať písať.
Otvorte si učebnicu 5.ročníka na stranách 16-20. Je to kapitola 15: Molové stupnice. Sú tu všetky. Podľa obrázkov nižšie - rozklikni - prepíšete presne podľa pokynov zastrúhanou ceruzou do knižky všetko, čo je tam napísané (použila som farebné perá, vám stačí ceruza). Neprepisujte mechanicky, ale čítajte a popri tom vpisujte. Dôležité je nevynechať žiaden krížik či inú posuvku.
Keď to budete mať, odfotíte a pošlete. Fotiť to treba pri svetle, ak nebudem vedieť prečítať, lebo tam bude tieň mobilu, vlasov atď, bude to brané do úvahy pri známkovaní.
Minulý školský rok ste mali písať tieto stupnice do notového zošita, takže ich len nájdete a pošlete tiež. Kto to nemá, musí to prepísať. ?
Budúci týždeň bude z molových stupníc test, takže sa to popri písaní aj učte
Ak máte s niečím problém, napíštealebo využite online konzultácie každý piatok od 15:00-18:00 (vopred sa zahláste)

☀️


Úloha na 46. týždeň (od 9.11.-15.11.2020)
11.11.: ..práve skončil Jesenný online koncert na youtube, verím, že ste si našli čas ho pozrieť v premiére, ak nie, tak je k dispozícii zo záznamu. Sľúbený kvíz z koncertu si môžete rozkliknúť vedľa na obrázku.Test má 20 otázok a 2 bonusové. Budete k tomu potrebovať záznam koncertu (link nižšie) a možno aj online knižnicu zvanú google vyhľadávač. Ak sa vám toho bude zdať veľa, rozdeľte si to na viac dní.. Na jednotku ? bude potrebné odpovedať na všetky otázky, na dvojku ?polovicu.Teším sa na vaše odpovede ?
- 9.11.:dnes sú prázdniny, a tak žiadne úlohy ? ? ..ale už dnes je tu pre Vás všetkých pozvánka na prvý online koncert v tomto roku, ktorý pripravila ZUŠ Spišská Nová Ves a bude v stredu 11.11.2020 o 17.00 LIVE na youtube kanále školy (dá sa potom pozrieť aj zo záznamu). Domáca úloha na tento týždeň bude súvisieť s koncertom, a tak si ho pozorne pozrite a vo štvrtok si tu nájdete pár otázok, na ktoré bude potrebné zodpovedať ? ? ? ? ? Napíšte mi tiež do mailu, či zatiaľ úlohy zvládate a či nemáte s učivom problémy

???

? klikni už teraz a pozri upútavku?

? ??? LINK NA ONLINE KONCERT: ??? https://youtu.be/zldbj4lYnzA

- 6.11.: dôrazne odporúčam poslať všetky úlohy najneskôr do pondelka 9.11., keďže v utorok 10.11. máme klasifikačnú poradu. Pripomínam, že teória sa známkuje! Úlohy posielajte výlučne z vášho školského mailu na môj školský mail
- každému žiakovi Základnej umeleckej školy v Spišskej Novej Vsi bol od 25.10. 2020 pridelený samostatný a vlastný e-mail, cez ktorý bude komunikovať s učiteľom na hudobnom nástroji a aj so mnou na hudobnej teórii. Je potrebné sa prihlásiť. Presný postup nájdete na oficiálnej stránke ZUŠ - odkaz tu rozklikni
Tiež mám nový mail: alexandra.schmidtova@zussnv.sk
Ide o aplikáciu G suite v službe gmail.com
Keďže dostávam viacero otázok "ako na to", skúsim vám to vysvetliť tak "polopate". Je to ozaj jednoduché: vo webovom prehliadači zadáte: www.gmail.com Ak si prihlásený z iného účtu, musíte sa odhlásiť a kliknúť na "použiť iný účet" Zadáte prihlasovacie údaje v podobe meno.priezvisko@zussnv.sk (každý žiak má svoje, rozklikni nižšie "TU"). Potom zadáte heslo, ktoré je nižšie (tiež rozklikni "TU"). Odporúča sa heslo hneď po prihlásení zmeniť. Ako zmeniť heslo je v popise na oficiálnej stránke ZUŠ SNV (odkaz vyššie). Otvorí sa normálny obyčajný "gmailový" účet tak, ako ho poznáte. Jediný rozdiel je v tom, že nebude mať koncovku "gmail.com" ale "zussnv.sk". Preto sa to aj volá G Suite. A hotovo, nič viac netreba. Odtiaľ už budete posielať úlohy na môj mail vyššie. G Suite má aj iné možnosti, ale na začiatok toto úplne stačí  :))) ďakujeme za trpezlivosť ?
Prihlasovacie údaje pre každého žiaka sa nachádzajú na tomto odkaze: TU
Prosím každého jedného žiaka, aby sa čo najskôr do služby prihlásil a napísal mi prvý kontaktný mail na môj nový mail vyššie. Následne vám odpíšem a môžeme začať komunikovať, posielať ďalšie úlohy už len cez tento mail, prípadne si dohodnúť konzultáciu online. Ak budete mať problémy, napíšte, pokúsime sa to spoločne vyriešiť.
Úloha na 45. týždeň (od 2.11.-8.11.2020)
POZOR - nový mail: alexandra.schmidtova@zussnv.sk
Téma dnešnej hodiny sú Obraty durového kvintakordu a úlohy. Kapitoly 12.-14 na stranách 12-15. Vypracuj ceruzou do knihy a pošli. Stranu 12 treba prepísať do zošita - tým červeným označené (rozklikni prvý obrázok). Na dovysvetlenie učiva môže poslúžiť ajvideo, ktoré je po česky, ale zrozumiteľné ?
 
 
 
 
Úloha na 44. týždeň (od 26.10.-2.11.2020)
Vypracuj zadania a pošli z tvojho nového mailu (inštrukcie vyššie) na môj nový mail: alexandra.schmidtova@zussnv.sk. Rozklikni obrázky.
...je toho viac, ale máte prázdniny, takže si to rozložte ?
Úloha na 43. týždeň (od 19.10.-25.10.2020)
Knižka kapitola 11 strana 10 a 11.
Zopakujeme si durové stupnice s krížikami a béčkami. Prečítaj si pozorne stranu 10 a 11. Je to opakovanie, lebo minulého roku sme sa to učili. Nájdite si preto zošit z minulého roku a nájdite všetky durové stupnice (15), ktoré by ste mali mať ceruzou napísané. Kto má, odfotí (za svetla, bez tieňov, nie hore hlavou, nakrivo!) a pošle. Druhá časť úlohy budú testy nižšie (rozklikni), ktoré mi tiež pošlete.
Domáca úloha na 42.týždeň:
Rozklikni obrázok s notami vpravo a vypracuj zadania. Môžeš to vytlačiť a vpísať do vytlačeného papiera, alebo celé prepísať do zošita a vyriešiť. Sú to príklady na enharmonické tóny. Pošli mailom alebo na messenger čo najskôr. ???

- domáca úloha v septembri: enharmonické tóny
V týždni od 5. otróbra budem kontrolovať napísané enharmonické tóny v zošite podľa vzoru nižšie. Všetkých kombinácií enharmonických tónov je 35: pretože máme 7 základných tónov "c, d, e, f, g, a, h" a každý z týchto základných tónov má svoje odvodené, tj. s krížikom, béčkom, dvojitým krížikom a dvojitým béčkom (s posuvkami), takže každý základný tón má 4 ďalšie podoby, napr. tón "c" má: cis, ces, cisis, ceses. Výsledok je teda, že každý tón sa dá enharmonicky zameniť 5 krát: c, cis, ces, cisis, ceses. A keďže máme 7 tónov a 7 x 5 je 35, vznikne nám 35 kombinácií, ktoré je potrebné mať napísané v zošite a VEDIEŤ. Nižšie sú napísané všetky okrem posledného tónu "h", ktorý sa pokúsite vypracovať samostatne. Ide teda o tóny "h, his, hes, hisis, heses" za domácu úlohu. Ukážete mi to na hodine, alebo mi to môžete poslať, tak, ako sme to robili minulého roku. ?
 
 
Čo musí žiak 5. ročníka vedieť:
1. polrok
Percepčné a tvorivé činnosti
- vedia verbalizovať zážitok z hudby
- vedia rozlišovať dynamiku , tempo , a agogiku interpretovaných skladieb , vedia rozoznať v počúvaných skladbách charakteristické znaky jednotlivých štýlových období / barok , klasicizmus , romantizmus , impresionizmus , populárna hudba /
- majú prehľad o umeleckých smeroch a ich hlavných predstaviteľoch / Bach , Mozart , Haydn , Beethoven /
Hudobno - náukové pojmy
- vedia identifikovať kvintakordy , a ich obraty , akordy durové , molové , zväčšené , zmenšené
- ovládajú pojmy : modulácia , celotónová stupnica , chromatická a pentatonická stupnica
2. polrok
Percepčné a tvorivé činnosti
- vedia rozoznávať všetky intervaly v rámci oktávy vrátane sexty a septimy , kvintakordy a v obratoch , diatonické tóniny  a cirkevné mody - lyrická , mixolydická , dorska , frygická
- vedia vypracovať referát na daný tematický celok / skladateľ , štýlové obdobie , hudobná forma ...../
Hudobno - náukové pojmy
- poznajú obdobie romantizmu , vedia ho rozdeliť do jednotlivých etáp , ovládajú život a tvorbu skladateľov : Schubert , Schumann , Brahms , Chopin , Wagner , Brahms , Verdi , Bizet
- poznajú tvorbu skladateľov českej a slovenskej národnej hudby , skladateľov impresionizmu
- vedia pracovať s hudobným programom Musescore
kontakt: +421 (0)907 597 995 e-mail: alexandra.schmidtova@zussnv.sk  ©PhDr.Alexandra Schmidtová, PhD.