>DOMOV<     3. ročník v ZUŠ: Hudobná teória - od 12.10.2020 vyučujeme dištančne

👉👉👉 OD 11.1. 2021 POKRAČUJEME V DIŠTANČNOM VZDELÁVANÍ !!!

2. POLROK - úlohy od 3.týždňa

využite konzultačné hodiny online každý piatok medzi 15:00-18:00 - stačí sa vopred nahlásiť

➡️❗️ ...prípomenutie: úlohy za druhý polrok si píšte a posielajte pravidelne❗️

Úloha na 15. týždeň - (od 12.4.-18.4.2021)😻

Rozklikni 👈

Úloha na 13-14. týždeň - vrátane veľkonočných prázdnin (od 29.3.-11.4.2021) 🐣
Téma vyučovacej hodiny: kompletizovanie úloh z druhého polroka a ich zopakovanie, Jarný online koncert
Tí z vás, ktorí ste ešte neposlali všetky úlohy, máte čas si všetko podokončovať a poslať. Všetky vaše maily sa archivujú, tak si dajte na tom záležať - rodičom ďakujem veľmi za pomoc 🌷. Teória sa známkuje, nezabúdajte na to. Ak nejakému učivu nerozumiete, nahláste sa na konzultáciu vždy v piatok medzi 15:00-18:00 (najbližšie až po Veľkej noci 9.4.2021).
Dňa 31.3. streda je Jarný online koncert ZUŠ Spišská Nová Ves (ZUŠ Smižany bude po Veľkej noci, tak si ho potom pozrieme tiež, nebojte 👍), preto domáca úloha medzi týmito sviatočnými veľkonočnými dňami bude KONCERT. Nech sa páči pozvánka:
PRIAMY LINK: https://youtu.be/6zOg9ymvePs

   

Tí z vás, ktorí pravidelne posielate úlohy (a to ste skoro všetci, čo ma veľmi veľmi teší😍) si taktiež všetko zopakujte, oddýchnite si a pozrite si Jarný online koncert.
Najbližšie úlohy v 15.týždni dňa 12.4.2021
Oddýchnite si a prajem vám radostné a požehnané Veľkonočné sviatky 🐣☀️
Úloha na 12. týždeň (od 22.3.-28.3.2021) 🦋
Téma vyučovacej hodiny: Opakovanie kapitol 13, 24-26 Molové stupnice do 4 kížikov a ich kvindakordy a obraty, učebnica strana 19, 34-41
Veľmi ťažké učivo, ja viem..😔 môžem vám len poradiť, ako som sa to naučila ja, keď som bola ako vy. Postupne. Krok po kroku, trpezlivo, ale s veľkým chcením a vôľou, lebo muzikant proste musí vedieť stupnice..ach jaj..🥺🤯 Naučila som sa to presne tak, ako je to v zadaní úlohy - všetky stupnice som prepísala a prepisovala až kým som ich nevedela..skúsme to..💪
Úloha:
1. Podľa nasledujúceho videa napíš do zošita molové stupnice do 4 krížikov s predznamenaním a posuvkami (plus poltóny) a ich T5 a obraty. Presne podľa videa a pozorne. Aj v škole by sme to robili. V knihe sú stupnice LEN s predznamenaním, preto knihu použiť nemôžeme. Nám treba vedieť aj s posuvkami.
Odporúčam si to rozdeliť a každý deň prepísať jednu stupnicu, aby ste to stihli. Budem kontrolovať každý jeden krížik či je správne 😉. Takže si nachystajte gumu, takú, čo nerobí čmuhy. A nebojte, aj ja som gumovala, keď som to video robila.. z nepozornosti. Takže si to radšej prekontrolujte.
V mesiaci apríl ešte pribudnú takéto béčkové, tak to neodkladajte. Video si pozerajte aj viackrát a presne kontrolujte. Aj v matike je proste 2+2=4 a nie 5...😺
TERMÍNY: pošlite do 28.3. stupnice a mol, e mol, h mol + T5 a obraty, do konca Veľkej noci zvyšné fis mol, cis mol. Kto stihne môže poslať naraz všetko.
  Je utorok 23.3. 15:00 a už mi jedna žiačka napísala na messenger, že má už všetky stupnice napísané! Stihla to za jeden deň, neuveriteľné: Bravó 👏👏👏 nechajte sa inšpirovať, že sa to dá..🤡 
Úloha na 11. týždeň (od 15.3.-21.3.2021) ⛅️ 
Téma vyučovacej hodiny: Preverovanie vedomostí - učebnica strany: 24-25 a 44-47, kapitoly: 17, 29 a 30
Domáca úloha: vypracuj v učebnici všetky príklady a pošli (spolu 6 strán). Všetky odpovede sú v učebnici, len ich tam treba nájsť a skontrolovať to na záver. Opakujte si molové stupnice, video potrebuje už len pár úprav, bude teda až na budúci týždeň.
Popri tom si môžete pustiť krátke videjko so Simpsonovcami ako hrajú na hudobné nástroje - spoznáš všetky nástroje ako sa volajú?

V ďalšom videjku je pieseň Kohútik jarabý, pozri si ho a napíš, či by si vedel doplniť noty, ktoré tam chýbajú (na začiatku videa). Zahraj si pieseň na hudobnom nástroji.

Úloha na 10. týždeň (od 8.3.-14.3.2021) 🌼
Téma vyučovacej hodiny: Kapitoly 24-26 Molové stupnice do 4 kížikov a ich kvindakordy , učebnica strana 34-41
Domáca úloha č.1:
Pozorne si prečítaj nasledujúcu prezentáciu o stupniciach. Je tam vysvetlené učivo maximálne ako sa len dá dištančnou formou. Domáca úloha he napísaná na konci prezentácie. Je to veľmi ťažká téma, ktorej sa budeme venovať aj v budúcnosti, keď už budeme chodiť do školy. Dôležité je mať v hlave taký "kód", že: TOTO JE DôLEŽITÉ a proste musím sa s tým popasovať, keď chcem byť muzikant/ka.. 🎤 🎧 🎼 🎹 🥁 🪘 🎷 🎺 🪗 🎸 🪕 🎻  Pripravujem aj video, verím, že do budúceho týždňa bude hotové, tak snáď tomu porozumiete o krôčik viac..
Prezenácia: Molové stupnice do 4 kížikov a ich kvindakordy 👈🏻
Domáca úloha č.2:
Téma z predminulého týždňa Intervaly je tiež veľmi dôležitá a ťažká, tiež sa ju budeme učiť aj v nasledujúcich rokoch,  a preto si poďme zopakovať, čo sme sa minule naučili. V nasledujúcom videu je TEST základných intervalov od C, ktorý by si mal už bez problémov vedieť. Skúšaj si to dovtedy, kým to nebudeš s istotou vedieť. Za domácu napíš, koľko intervalov si uhádol na prvý šup a či už všetko z videa vieš. Pretože intervalov začne pribúdať..

Úloha na 9. týždeň (od 1.3.-7.3.2021)
Téma vyučovacej hodiny: Kapitoly 21-23 Trojštvrťový takt, Noty a Dychové plechové nástroje , učebnica strana 30-32
Domáca úloha:
1. Podľa vzoru nižšie vypracujte na strane 30 a 31 (kapitola 21) 4 zadania a pošlite oskenované

2. Prečítajte si s porozumením kapitolu 32 -- Dychové plechové nástroje, môžete si to aj prepísať do zošita (viete, že prepisovaním sa tiež učíte 😉)
🎺 Vypočujte si popri tom hudobné ukážky, ktoré sú veľmi zaujímavé👌

https://youtu.be/Dw5uNK-DKU0 - TRÚBKA

https://youtu.be/XElmenMxrK0 - LESNÝ ROH

https://youtu.be/ZxODzxY6AvI - POZAUNA

https://youtu.be/Mwu0RlRUjfQ - TUBA

Úloha na 7. a 8. týždeň (od 15.2.-28.2.2021 - vrátane jarných prázdnin)
Téma vyučovacej hodiny: Základné intervaly, učebnica strana 26-27, kapitola 18❄
Je to opäť veľmi ťažká téma, určite sa k nej budeme vracať veľakrát aj v škole. Takže ak na prvý krát hneď nepochopíte všetkému, netrápte sa. Poctivo si však celú kapitolu prečítajte a prepíšte obidve strany (26 a 27) do notového zošita a pošlite. Môžem vám potvrdiť, že prepisovaním sa veľa naučíte.
Aby ste učivu lepšie porozumeli, prečítajte si aj nasledujúci pracovný list

..a prezentáciu v power pointe. Verím, že sa vám bude dať otvoriť, napíšte mi, či sa to dalo, alebo nie

    Intervaly.ppt

❄❄❄
Cez jarné prázdniny si môžete zo záznamu pozrieť krásne koncerty našich žiakov na týchto odkazoch:
 https://www.youtube.com/channel/UCimeXKpSWU_aa_50t_bAIVg/videos
https://www.youtube.com/channel/UCB7fdXLkWcWstNAZITyJLFQ/featured
Úloha na 6. týždeň (od 8.2.-14.2.2021) - už 2. polrok
Téma vyučovacej hodiny: Strunové nástroje sláčikové, učebnica strana 22-23
Domáca úloha je: prepíšte stranu 22 a 23 do zošita a pošlite oskenované. Ďakujem.
Pri písaní sa zároveň môžete text učiť. Tieto nástroje poznáte a teraz sa naučíte o nich niečo viac. Pripomeňte si strunové sláčikové nástroje aj cez nasledujúce videá a napíšte mi, ktoré z videí sa vám najviac páčilo (🎻 😉)
HUSLE: https://youtu.be/0eStTddHH5s
VIOLA: https://youtu.be/tkHz3Z4O_9Y
VIOLONČELO: https://youtu.be/Q57AvsIoVQc
KONTRABAS: https://youtu.be/7HAGjU9Ldx4
BONUS: https://youtu.be/rVKRNGOn3BA
Úloha na 5. týždeň (od 1.2.-7.2.2021) - už 2. polrok
Téma vyučovacej hodiny: Obraty durového kvintakordu do 4 krížikov, učebnica strana 19
Pozri si nasledujúce video: https://youtu.be/YeIbudSJnXQ a presne podľa videa napíš do notového zošita obraty kvintakordov stupnice C dur, G dur, D dur, A dur a E dur. Postupne sa ich uč písať naspamäť. Je to ťažká téma, myslela som, že sa to budeme učiť až v škole, ale už sa nedá čakať...tak verím, že to pochopíte. Upozorňujem už teraz, že toto bude na každých písomkách až do 7. ročníka. Prosím, naučte sa to..
ÚLOHA:
1. Prepísané obraty kvindakordov podľa videa oskenuj a pošli
2. Podľa obrázku vedľa si prepíš presne všetko do knižky na strane 19 a pokús sa pochopiť učivo. Oskenuj a pošli
3. Dobrovoľne si môžeš pozrieť aj nasledujúce video: https://youtu.be/_vWsGHAgzO4, ktoré je síce určené až pre 4.-6.ročník, ale je v ňom všetkých 90 obratov kvintakordov, aby si vedel, čo ťa približne o dva roky čaká.. Zatiaľ ich je len 15..
Úloha na 4. týždeň (od 25.1.-31.1.2021) - už 2. polrok
Téma vyučovacej hodiny: Durové stupnice do 4 krížikov, učebnica strana 16 a 17, kapitola 10
Pozri si nasledujúce video: https://youtu.be/wiF_wT5puJ4 a presne podľa videa napíš do notového zošita stupnice C dur, G dur, D dur, A dur a E dur s posuvkami aj predznamenaním. Postupne sa ich uč písať naspamäť.
Je to veľmi dôležitá domáca úloha, pretože tieto stupnice budeme písať na písomkách až do 7.ročníka a žiaden muzikant na svete nemôže nevedieť stupnice. Je to ako násobilka v matematike.. Video má 7:44 minút, ale je to "tutoriál" čiže návod, ako tie stupnice napísať. Nájdi si na to čas, je to dôležité učivo.
Oskenuj a pošli. Ďakujem rodičom za pomoc..

Úloha na 3. týždeň (od 18.1.-24.1.2021) -už 2. polrok
Úloha na 3. týždeň. Počíta sa už do druhého polroka. - Rytmické cvičenia v 4/4 a 3/4 takte
Pozrite si nasledujúce video, kde sú dve rytmické cvičenia. V prvej časti videa je zadaný príklad, v druhej časti videa je vypracovaný. Zastavíte video podľa pokynu vo videu  a vypracujete si príklady do notového zošita. Skontrolujete si to potom podľa druhej časti videa. NEOPISUJTE! 🤭 😉
 https://youtu.be/QrwwrrXynRM
Úloha na zaslanie (úloha sa počíta už do druhého polroka): 1. prepíšte obe rytmické cvičenia do notového zošita (čitateľne), 2. označte každú notu a pomlčku číslom a doplňte taktové čiary, pošlite oskenované, 3. vytlieskajte obe cvičenia a pošlite audio alebo video, 4. všetko si skontrolujte podľa videa, je to tam všetko napísané a vyťukané! Len neopisujte, lebo sa nič nenaučíte 🙄 🙃
ďakujem rodičom za pomoc 😌

👆👆👆2. POLROK 👆👆👆

 

Ak si zo ZUŠ SNV -

už máš svoj mail!

KLIKNI TU a napíš mi (ak si tak ešte neurobil/a): bude jednotka

🥇

ONLINE konzultačné hodiny:
PIATOK 15:00 - 18.00
OFFLINE: 24/7 Čítam všetko hneď.

Zasielajte úlohy s označením týždňa a pravidelne - je to brané ako dochádzka a známka 1🥇

je za kompletnú úlohu

Oficiálne stránky:
#ZUŠ Spišská Nová Ves
Oficiálne stránky:
#ZUŠ Smižany


TEÓRIA SA ZNÁMKUJE :)🥇🏆 PODMIENKY ZNÁMKOVANIA:

- známka 1: všetky zaslané a správne úlohy

- známka 2 - niektoré úlohy, nekompletné úlohy, nečitateľné úlohy a nesprávne úlohy 

- známka 3 - žiadne úlohy 

Zaratávajú sa úlohy od týždňa 42. Čiže 42.týždeň až 51.týždeň, spolu 10 týždňov

známky sa uzatvárajú 18.januára 2021 - utorok

Ak pravidelne posielaš všetky úlohy, s označEním týždňa, nemusíš sa obávať, máš na vysvečku jednotku istú! 😊 😇
Ostatní cez prázdniny s poslednou šancou to všetko a kompletne doposielať ✏️📚🖌

Úloha na 2. týždeň (od 11.1.-17.1.2021)
13.1.: Dnešný týždeň je domáca úloha - OPAKOVANIE UČIVA. Pozrite si všetky témy a úlohy, ktoré sme od septembra preberali a zopakujte si ich. Tí, čo ste neposlali všetky úlohy, skontrolujte a pošlite. Zopakovať si môžete učivo aj cez videá na mojom youtube kanáli. Stačí kliknúť a pozerať.. ...a ja idem kontrolovať tú hordu vašich mailov, čo mám v schránke 🙃
11.1.: Milí študenti hudby a rodičia, prajem Vám v ďalšom roku 2021 hlavne veľa zdravia a lásky k hudbe. Mali sme už tento týždeň sedieť v škole, ale nakoniec pokračujeme dištančne. Preto domácu úlohu na tento týždeň čoskoro zverejním. Pôvodne mali byť polročné písomky, ale NEBUDÚ :)

Stále platí známkovanie vyššie, iba termín sa posúva o týždeň neskôr - do 18.1.2020 kto zašle všetkých 10. týždňov s úlohami, bude mať jednotku. Robím tabuľky s každým žiakom, kde všetko zapisujem a môžem povedať, že väčšina z vás má nejaké resty, hlavne ste zabúdali tie prvé týždne 42. a 43. týždeň alebo nejaký iný.

PRETO: hlavná domáca úloha je SKONTROLOVAŤ či ste mi poslali VŠETKY úlohy, kto áno, napíše mi do mailu jednoduchú vetu: “poslal/a som Vám všetkých 10.týždňov za rok 2020 na adresu: alexandra.schmidtova@zussnv.sk"

alebo

Rozpíšete každý týždeň kedy a kam ste mi ktorý týždeň úlohy poslali.
Je to vo vašom záujme. Nikdy nebolo také jednoduché dostať jednotku z teorky ako tento polrok. Stačí poslať 11 mailov, resp. 10 bez úvodného kontaktného, s označením týždňa :)
Vianočné prázdniny 52.-53 týždeň 2020 a 1.týždeň 2021 (od 21.12.2020-10.1.2021)🎄🎁

- 5.1.: NOVINKA: (postupne) vypracované (takmer) všetky úlohy! KLIK na : Úlohy z HT

Ak niečo nefunguje alebo je chybné, prosím hneď mi napíšte na mail, ďakujem 🥰
stránka je primárne určená pre počítače, preto ak pozeráte cez mobil, nemusia sa ukázať ani videá ani obrázky

Tichá noc NOTY pdf  👉

Vianočné koledy a skladby v pdf - klavír, gitara, flauta a i.

🎼🎄☃️ na stiahnutie tu 👇

KOLEDY pdf 

Úloha na 51. týždeň (od 14.12.-10.1.2021)🎄🎁
dobrovoľný - 25.12.2020 - TRETÍ koncert - VIANOČNÝ - ZUŠ SNV👇 👇 👇  https://youtu.be/L9rEBf7jlQQ
DRUHÝ z koncertov👇 👇 👇 - 19.12.2020 povinný pre všetkých
Vianočný koncert ZUŠ Smižany
Prajeme Vám príjemné počúvanie. ☃️❄🎄🎁
https://youtu.be/DCHJjql7fL4
PRVÝ z koncertov👇 👇 👇 - 15.12.2020 povinný pre všetkých
🎄VIANOČNÝ KONCERT🎄
Prvý z troch si môžete pozrieť v utorok 15.12. 2020 v PREMIÉRE o 17:15 na youtube kanáli 👉Základná umelecká škola v Spišskej Novej Vsi 👈 alebo priamo kliknite na odkaz, ktorý je ⬇️
Tešíme sa na Vás❤️
https://www.youtube.com/watch?v=2b97e3TMl3I&feature=youtu.be

Trošku viac čítania..⤵️ 


Všetkým, ktorí ste mi poslali úlohy, posiela Mikuláško veľkú jednotku! Veľmi vás chválil 🍰🧸 

A aké prekvapenie ma čakalo, keď som otvorila dvere našej triedy v škole? Ježiško už nechal darčeky pre vás - pozrite sa, na čo sa môžete tešiť, keď sa znova stretneme v škole: 🍀 

Áno, každý z vás bude mať svoj tablet!!! 💻 Samozrejme len na používanie v škole a na prácu s notami. To je paráda, však?

❄️❄️❄️

Keďže toto je posledný týždeň, kedy sa chodí do školy, aj úloha bude posledná - z kategórie povinných na známku..

📹 🎥 📽 🎞 Pozriete si 3 videokoncerty žiakov oboch ZUŠ-iek - zo Spišskej Novej Vsi aj zo Smižian. 🎵 🎶

Prvý koncert je 15.12. o 17:15 - ZUŠ Spišská Nová ves. Druhý je 19.12.2020 - ZUŠ Smižany a tretí je 25. 12. 2020 - ZUŠ Spišská Nová Ves (dobrovoľný, keďže sú už prázdniny).

Linky budú vždy aktuálne vyššie, hneď pod "NEW"

Kvíz nebude, ale DOMÁCA ÚLOHA je: z prvých dvoch koncertov mi napíšete dve čísla, ktoré sa vám najviac páčili a PREČO (môžete aj viac).

všetky koncerty sa dajú pozrieť aj zo záznamu

Pár informácií pred koncom kalendárneho roka:

Prosím, aby ste si vo vlastnom záujme skontrolovali, či ste mi poslali všetky úlohy na mail, pretože to bude podmienka k polročnej klasifikácii: všetky zaslané a správne úlohy = známka 1. Niektoré úlohy, nekompletné úlohy, nečitateľné úlohy a nesprávne úlohy = známka 2. Žiadne úlohy = známka 3. Zarátávajú sa úlohy od týždňa 42. Čiže 42.týždeň až 51.týždeň, spolu 11 týždňov.
Do 10.1. sú školské prázdniny, takže najbližšie úlohy alebo vyučovanie bude v druhom týždni 2021. Dovtedy máte čas si skompletizovať všetky úlohy a poslať.
Kvôli dištančnému vyučovaniu som musela určité učivo preskočiť (hlavne stupnice, intervaly a septakordy) a bude vysvetlené až v škole pri prezenčnom vyučovaní. T.j. preto nejdeme s učivom zaradom podľa knižky.
Táto stránka nebude neaktívna počas prázdnin, tak môžete na ňu sem-tam kliknúť.
Kedykoľvek ma aj počas sviatkov môžete kontaktovať. Na prioritné správy odpovedám hneď. Na všetky odpoviem postupne.


Prajem Vám všetkým požehnané sviatky

Úloha na 50. týždeň (od 7.12.-13.12.2020)🎅
Mikuláško🎅doniesol pre vás darčeky 🎁 - dva pracovné listy, tak sa už teším, ako si ich spoločne pozrieme, keď nám ich pošlete a samozrejme dáme jednotku🥇 Mikuláško mi ešte pošepkal, aby som vám nezabudla pripomenúť, že basový kľúč si môžete skontrolovať na strane 3 📘👍
Úloha na 49. týždeň (od 30.11.-6.12.2020)
Domáca úloha na tento týždeň je kapitola 9 Predznamenanie a Pracovné Listy.
1. Po prvé: Presne podľa prílohy (rozklini) prepíš do knižky všetky poznámky, môžeš farbičkami, tak ako sú v príklade. Oskenuj a pošl:
2.Po druhé: Tri nasledujúce pracovné listy je potrebné vytlačiť. Ďakujem rodičom za spoluprácu, verím, že to nebude veľký problém. Pokús sa ich vypracovať.
Teším sa na 4 oskenované papiere, ktoré mi pošleš ❄️ ☃️
Učíš sa už hrať nejakú koledu? 🎶
Úloha na 48. týždeň (od 23.11.-29.11.2020)
Domáce úlohy v tomto týždni sú DVE (roluj):
Prvá úloha: kapitola 8 strana 14:
Pozrite si nasledujúce video: https://youtu.be/8Fvgd4tsd5A a podľa neho sa naučte, kde má stupnica C dur poltóny, čo je to TSD a kvintakord. Je to veľmi dôležitá téma, lebo čochvíľa (a aj vo vyšších ročníkoch) to budeme musieť hľadať a vedieť vo všetkých stupniciach (je ich 30)... 😮 🤭 🤯 😳 ...je to ozaj trochu ťažšie, aj ja som sa to musela "bifliť", keď som bola ako vy.. ale.. keď som sa to už raz naučila, tak to viem až dodnes 😉
Potom, keď sa to naučíte, do zošita napíšete nasledujúce odpovede a pošlete oskenované: 1. Koľko má stupnica C dur tónov? 2. Aký je prvý a posledný tón stupnice C dur? 3. Medzi akými stupňami má každá durová stupnica poltóny? 4. Medzi akými tónmi (názov tónov) má poltóny stupnica C dur? 5. Čo je to TSD? 6. Aké tóny v stupnici C dur sú TSD? 7. Čo je to kvintakord? 8. Aké tóny v C dur má kvintakord? 💪 👍
Ďakujem pri videách za lajk, odber, prípadne komentáre 🔔
Druhá úloha: podpísať noty v basovom kľúči
V prílohe nižšie (rozklikni) je pár nôt v basovom kľúči. Poprosím buď vytlačiť a podpísať noty do vytlačeného papiera alebo to prepísať do zošita, podpísať a poslať. Píšte takou ceruzou, aby som to aj videla a pri svetle. Niekedy ozaj ani lupa mi nepomôže keď to lúštim 🧐 🤓
ďakujem rodičom za pomoc 🌸
Úloha na 47. týždeň (od 16.11.-22.11.2020)
Domáca úloha na tento týždeň je Kapitola 14 Hudobné názvoslovia, 15. Krížovka a Podpísanie nôt.
. Krasopisne prepíšte kapitolu 14 do notového zošita podľa obrázka nižšie a naučte sa názvoslovia. Sú v taliančine a používajú sa veľmi často (skoro vždy) a pre mladého hudobníka je potrebné ich vedieť, aby ste mohli pekne hrať na hudobnom nástroji. Prepísanú kapitolu 14. v notovom zošite a vyplnenú krížovku z kapitoly 14 mi pošlite mailom.V druhej prílohe sú noty v husľovom kľúči, ktoré prepíšete do notového zošita, podpíšete a tiež pošlete.
Spolu teda pošlete 3 strany: kapitolu 14, kapitolu 15 a podpísané noty
ĎAKUJEM RODIČOM ZA POMOC 🌹
Úloha na 46. týždeň (od 9.11.-15.11.2020)
11.11.: ..práve skončil Jesenný online koncert na youtube, verím, že ste si našli čas ho pozrieť v premiére, ak nie, tak je k dispozícii zo záznamu. Sľúbený kvíz z koncertu si môžete rozkliknúť vedľa na obrázku. Má dve časti: Prvých 10 otázok je určených pre žiakov 1,-3. ročníka a druhý test je pre starších žiakov, má o 10 otázok viac, ale.. ak by sa vám zdali vaše otázky ľahké alebo málo, môžete vypracovať celý test s 20.otázkami a dvoma bonusmi 😌. Budete k tomu potrebovať záznam koncertu (link nižšie) a možno aj online knižnicu zvanú google. Teším sa na vaše odpovede a rodičom ďakujem za pomoc 🌸
- 9.11.:dnes sú prázdniny, a tak žiadne úlohy 😉 😘 ..ale už dnes je tu pre Vás všetkých pozvánka na prvý online koncert v tomto roku, ktorý pripravila ZUŠ Spišská Nová Ves a bude v stredu 11.11.2020 o 17.00 LIVE na youtube kanále školy (dá sa potom pozrieť aj zo záznamu). Domáca úloha na tento týždeň bude súvisieť s koncertom, a tak si ho pozorne pozrite a vo štvrtok si tu nájdete pár otázok, na ktoré bude potrebné zodpovedať 🤭 🙃 🎹 🎻 🎶 Napíšte mi tiež do mailu, či zatiaľ úlohy zvládate a či nemáte s učivom problémy

👏👏👏

👇 klikni už teraz a pozri upútavku👇

🎼 🎹🎻🎶 LINK NA ONLINE KONCERT (aj záznam): 👉👉👉https://youtu.be/zldbj4lYnzA
- 6.11.: dôrazne odporúčam poslať všetky úlohy najneskôr do pondelka 9.11., keďže v utorok 10.11. máme klasifikačnú poradu. Pripomínam, že teória sa známkuje! Úlohy posielajte výlučne z vášho školského mailu na môj školský mail
- každému žiakovi Základnej umeleckej školy v Spišskej Novej Vsi bol od 25.10.2020 pridelený samostatný a vlastný e-mail, cez ktorý bude komunikovať s učiteľom na hudobnom nástroji a aj so mnou na hudobnej teórii. Je potrebné sa prihlásiť. Presný postup nájdete na oficiálnej stránke ZUŠ - odkaz tu rozklikni
Tiež mám nový mail: alexandra.schmidtova@zussnv.sk
Ide o aplikáciu G suite v službe gmail.com
Keďže dostávam viacero otázok "ako na to", skúsim vám to vysvetliť tak "polopate". Je to ozaj jednoduché: vo webovom prehliadači zadáte: www.gmail.com Ak si prihlásený z iného účtu, musíte sa odhlásiť a kliknúť na "použiť iný účet" Zadáte prihlasovacie údaje v podobe meno.priezvisko@zussnv.sk (každý žiak má svoje, rozklikni nižšie "TU"). Potom zadáte heslo, ktoré je nižšie (tiež rozklikni "TU"). Odporúča sa heslo hneď po prihlásení zmeniť. Ako zmeniť heslo je v popise na oficiálnej stránke ZUŠ SNV (odkaz vyššie). Otvorí sa normálny obyčajný "gmailový" účet tak, ako ho poznáte. Jediný rozdiel je v tom, že nebude mať koncovku "gmail.com" ale "zussnv.sk". Preto sa to aj volá G Suite. A hotovo, nič viac netreba. Odtiaľ už budete posielať úlohy na môj mail vyššie. G Suite má aj iné možnosti, ale na začiatok toto úplne stačí  :))) ďakujeme za trpezlivosť 🌷
Prihlasovacie údaje pre každého žiaka sa nachádzajú na tomto odkaze: TU
Prosím každého jedného žiaka, aby sa čo najskôr do služby prihlásil a napísal mi prvý kontaktný mail na môj nový mail vyššie. Následne vám odpíšem a môžeme začať komunikovať, posielať ďalšie úlohy už len cez tento mail, prípadne si dohodnúť konzultáciu online.
Úloha na 45. týždeň (od 2.11.-8.11.2020)
Téma dnešnej hodiny sú Hudobné nástroje na strane 12 a 13 - kapitola 7.  Na strane 12 napíš ako sa volajú tie dva hudobné nástroje (to je ľahké😉), potom by ste podľa knižky mali uhádnuť 3 hudobné nástroje, ale to si urobíme až v škole.. no a najdôležitejšia je strana 13. Musíte zaradiť hudobné nástroje do nasledujúcich 4 skupín: sláčikové, dychové plechové, dychové drevené a bicie. Učili sme sa to minulého roku, tak verím, že si pospomínate. Ak si to chcete skontrolovať, môžete použiť vyhľadávač google, aspoň sa potrénujete v používaní internetu. Správne odpovede mi pošlite odfotené z vášho nového školského mailu na môj nový školský mail: alexandra.schmidtova@zussnv.sk A aby vám bolo veselšie, pustite si nasledujúce video o hudobných nástrojoch, je síce po anglicky, ale je výborné! Uhádnete ako sa volajú hudobné nástroje z videa po slovensky? Niektoré určite na prvý šup, pri ostatných si opäť môžete pomôcť internetom alebo prekladačom.
ĎAKUJEM RODIČOM ZA POMOC 🌹
Úloha na 44. týždeň (od 26.10.-2.11.2020)
POZOR - nový mail: alexandra.schmidtova@zussnv.sk
Dnešnú hodinu som nahrala na video. Pozrite si pozorne nasledujúce video, má 8 minút, bude potrebné si ho pozrieť viac krát, niekedy dať “stopku” a popri tom sa učiť. V zelenej knižke je to kapitola 6 strana 10 a 11.
Ďakujem pri videách za lajk, odber, prípadne komentáre 🔔
Domáca úloha: podľa videa vpíšte do knižky ceruzkou všetky poznámky a naučte sa obidve rytmické cvičenia podľa videa. Pošlite mi odfotené obe strany aj obidve rytmické cvičenia - môžete len zvuk alebo aj video  - z tvojho nového mailu (inštrukcie vyššie) na môj nový mail: alexandra.schmidtova@zussnv.sk
ĎAKUJEM RODIČOM ZA POMOC 🌹
VIDEO:
Úloha na 43. týždeň (od 19.10.-25.10.2020)
Knižka strana 8 a 9, kapitola 5. Takty jednoduché a zložené. Rozklikni oba obrázky nižšie. Na prvom je vysvetlené učivo, ak môže si ho daj rodičmi vytlačiť alebo si to prepíš do notového zošita. Na druhom obrázku je kvíz, ktorý by si mal vedieť vyplniť. Správne odpovede mi potom pošlite mailom alebo na messenger, ďakujem.
Úloha na 42. týždeň (od 12.10.-18.10.2020)
Knižka strana 6 a 7. Podľa nasledujúceho vzoru nižšie (rozklikni strany knižky čo sú nižšie) si prepíš do knižky všetky podčiarknuté veci, pozorne si to prečítaj a nauč sa. Následne vypracuj krátky kvíz a pošli mi výsledky.
KVÍZ: 
1. Ako sa volá hudobne "hrať krátko"?
2.  Na koľko dôb sa počíta trojštvrťový takt?
3. Napíš, ako sa číta "crescendo"
4. Čo je to "ff"?
5. Ako sa povie a zapíše keď chceme hrať "veľmi slabo"?
6. Čo to znamena "da capo al fine"?

 

úlohy na september - knižka strana 2-5: pracovný zošit 3
V týždni od 5.10.2020 budú mať všetky skupiny 3.ročníka nasledujúcu úlohu: vypracovanú učebnicu od strany 2 po 5 podľa vzoru nižšie. Úlohu si najprv vypracujte do knižky a potom skontrolujte podľa ukážok nižšie. Na hodine mi ukážete správne vypracované strany. Samozrejme by bolo odporúčané sa to naučiť a vedieť 😉
Tóny sú rozdelené do 9 oktáv (strana 2). Je potrebné ich vedieť zaradom ako idú. Centrálna nota je nota "c1", ktorá sa nachádza aj v strede klavíra. Na hodine sme si ju ukazovali a každý žiak, aj neklavírista, by ju mal vedieť bez problémov na klavíri nájsť. V knižke notu c1 aj zakrúžkuj (rozklikni obrázok) 👉
Strana 4 je domáca úloha na podpísanie nôt a určenie rytmickej hodnoty. Dole sú nové noty na pomocných čiarach. Celú stranu sa pokús vypracovať do knižky sám a skontroluj výsledok podľa nasledujúceho obrázka (rozklikni) 👉
Na strane 3 sú noty v husľovom a basovom kľúči, ktoré je potrebné už naspamäť vedieť písať a čítať. Na hodine sme sa ich učili s pomôckou - naučili sme sa najprv všetky "céčka": v husľovom kľúči sú 3: c1, c2 a c3 a v basovom kľúči je to Veľké C (píše sa C), malé c (píše sa c) a c1. V učebnici sme si ich zakrúžkovali a je potrebné ich vedieť naspamäť napísať a čítať. Skontrolujte podľa nasledujúceho vzoru: (rozklikni) 👉
Strana 5 nás učí o znamienku "hrať o oktávu vyššie". Ak vidíme v notách tento znak, znamená to, že všetky noty hráme o oktávu vyššie. V knihe si podčiarkni to dôležité, čo je na obrázku vedľa. Taktiež noty v basovom kľúči (na strane dole) je potrebné vypracovať samostatne a skontrolovať podľa obrázka vedľa (rozklikni)👉
Čo musí žiak 3. ročníka vedieť:
kontakt: +421 (0)907 597 995 e-mail: alexandra.schmidtova@zussnv.sk  ©PhDr.Alexandra Schmidtová, PhD.